Siba Soft

Κώδικας Δεοντολογίας & Πολιτική Επιχειρησιακής Συνέχειας

1. Κώδικας Δεοντολογίας

ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ

  1. Εισαγωγή
Από την αρχή της ίδρυσής της η SIBA Soft A.E (στο εξής «Εταιρεία»), εφαρμόζει επιχειρηματικές πρακτικές που διέπονται από ακεραιότητα, αξιοπιστία, τιμιότητα, διαφάνεια, δίκαιη συμπεριφορά στις συναλλαγές και πλήρη συμμόρφωση στην ισχύουσα νομοθεσία. Ο Κώδικας Δεοντολογίας της Εταιρείας (στο εξής «ο Κώδικας») καθορίζει τις γενικές αρχές που καθορίζουν την υπεύθυνη επιχειρηματική συμπεριφορά και τους κανόνες ηθικής που όλοι οι εργαζόμενοι και οι συνεργάτες της SIBA Soft A.E πρέπει να ακολουθούν. Επιπροσθέτως ο Κώδικας αυτός απεικονίζει  τις δεσμεύσεις της Διοίκησης της SIBA Soft A.E απέναντι στους ανθρώπους της. Ο Κώδικας  καλύπτει όλες τις δραστηριότητες της SIBA Soft A.E και δεσμεύει τους ήδη απασχολούμενους εργαζομένους της, ανεξαρτήτως της ιεραρχικής τους βαθμίδας αλλά και όλους τους Εξωτερικούς Παρόχους της Εταιρείας. Η Διοίκηση της εταιρείας  δεσμεύεται για :
  • την συστηματική παρακολούθηση και τήρηση των νόμων και των κλαδικών συμβάσεων περί εργασίας και λογιστικής καθώς και για τους ισχύοντες νόμους περί πνευματικής ιδιοκτησίας, προστασίας δεδομένων και  διαφάνειας
  • την υποχρεωτική υπογραφή συμβάσεων εργασίας με όλους τους εργαζόμενους.
  • τον σεβασμό των δικαιωμάτων των παιδιών και την προστασία αυτών από κάθε μορφής εκμετάλλευση, περιλαμβανόμενης και της σεξουαλικής εκμετάλλευσης.
  • την πλήρη συμμόρφωση με τους εθνικούς και διεθνής εργατικούς κανονισμούς, συνθήκες, συμβάσεις και αρχές που σχετίζονται με την εργασία αλλά και με την προστασία, ευημερία, υγεία και ασφάλεια των παιδιών.
  • την παροχή του δικαιώματος της συλλογικής δράσης και συλλογικών διαπραγματεύσεων για όλους τους εργαζομένους.
  • την προάσπιση της εργασιακής ισότητας και των ίσων ευκαιριών ανεξάρτητα από:
 ⮚ Το φύλο, Την οικογενειακή κατάσταση,       ⮚ Την ύπαρξη ή όχι εξαρτώμενων μελών,       ⮚ Τα θρησκευτικά πιστεύω ή την πολιτική θέση,       ⮚ Την φυλή (εθνικότητα, χρώμα δέρματος κ.α.)       ⮚ Την ηλικία       ⮚ Τυχόν ειδικές ανάγκες, θέματα υγείας, σεξουαλικό προσανατολισμό ή ιδιαιτερότητες
  • την αμερόληπτη αξιολόγηση του προσωπικού, αποφεύγοντας την χρήση πειθαρχικών πρακτικών, όταν δεν παραβιάζονται οι αρχές της Εταιρείας, αναφορικά με την ποιότητα, το περιβάλλον, την υγεία και ασφάλεια και την εταιρική κοινωνική ευθύνη. Η επιχείρηση και η Διοίκηση δεσμεύεται να μεταχειρίζεται όλο το προσωπικό, ανεξαιρέτως, με αξιοπρέπεια και σεβασμό. Καμία ανοχή στη σωματική τιμωρία, τη διανοητική ή σωματική κακοποίηση του προσωπικού, καμία σκληρή ή απάνθρωπη μεταχείριση δεν είναι και δεν γίνεται αποδεκτή.
  • την καταπολέμηση οποιασδήποτε μορφής βίας, δωροδοκίας, διαφθοράς και απάτης
  • την προστασία των προσωπικών δεδομένων και της πνευματικής ιδιοκτησίας, προσωπικού
  • την τήρηση των κανονιστικών, νομικών και άλλων απαιτήσεων αναφορικά με την υγεία και ασφάλεια στην εργασία
  • την παροχή ασφαλούς και υγιεινού εργασιακού χώρο και περιβάλλοντος εργασίας ώστε να αποτρέπονται τα εργατικά ατυχήματα αλλά και λοιπά συμβάντα υγείας και ασφάλειας
  • την ενθάρρυνση των προμηθευτών και γενικά των εξωτερικών παρόχων αλλά και κάθε άλλου ενδιαφερόμενου μέρους, για την τήρηση των Πολιτικών και Αρχών της εταιρείας αναφορικά με:
        ⮚ τις εργασιακές σχέσεις.         ⮚ την υγεία και ασφάλεια στην εργασία         ⮚ την παιδική εργασία,         ⮚ τον εξαναγκασμό στην εργασία,         ⮚ το συνδικαλισμό και τις συλλογικές διαπραγματεύσεις,         ⮚ τη διάκριση,         ⮚ τις πειθαρχικές πρακτικές,         ⮚ το ωράριο απασχόλησης και τις αποζημιώσεις. Η Διοίκηση της εταιρείας δεσμεύεται για την ενεργή συμμετοχή όλων και την παροχή πόρων σε κάθε επίπεδο (ανθρώπινων – υλικών – οικονομικών) που θα συμβάλλουν στην συνεχή βελτίωση. Τα κείμενο που ακολουθεί διευκρινίζει και παρέχει περισσότερες αναλυτικές πληροφορίες για κάθε ένα από τα βασικά θέματα του Κώδικα.
2.    Συμμόρφωση με Ισχύουσα Νομοθεσία
Η Εταιρεία συμμορφώνεται πάντοτε την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία και τις αρχές λειτουργίας που τη διέπουν σε κάθε περιοχή ή χώρα δραστηριοποίησης της. Οι εργαζόμενοι και τα στελέχη της Εταιρείας είναι υποχρεωμένοι να ενεργούν ηθικά σε κάθε τομέα της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας και οφείλουν να διατηρούν υψηλά πρότυπα ειλικρίνειας, εντιμότητας, τιμιότητας, αξιοπιστίας και ακεραιότητας. Επιπλέον, οφείλουν να τηρούν τις απαιτήσεις των νόμων καθώς και τις άλλες απαιτήσεις που θεσπίζονται από την ίδια την εταιρεία ή ενυπογράφως αποδέχονται από αυτή. 3.    Σύγκρουση Συμφερόντων Οι εργαζόμενοι της  SIBA Soft A.E δεν πρέπει να αφήνουν τις επαγγελματικές συναλλαγές τους να επηρεάζονται ή να φαίνεται ότι επηρεάζονται από προσωπικά ή οικογενειακά συμφέροντα. Σύγκρουση συμφερόντων ενδέχεται να προκύψει, εάν κάποιος εργαζόμενος ή μέλος της οικογένειάς του προβεί σε πράξη ή προβάλλει συμφέρον που καθιστά δύσκολη αντικειμενικά την εκτέλεση των καθηκόντων του ή αν δεχθεί ανάρμοστο προσωπικό όφελος, ως αποτέλεσμα της θέσης του στην εταιρεία SIBA Soft A.E Οι εργαζόμενοι πρέπει να είναι επιφυλακτικοί όσον αφορά τα δώρα ή άλλα ωφελήματα που τους προσφέρονται από άτομα που επιθυμούν να συνεργαστούν με την SIBA Soft A.E  και να μην αποδέχονται αντικείμενα ή άλλα δώρα σημαντικής αξίας που τους προσφέρονται με σκοπό να επηρεάσουν την κρίση τους.
4.    Εμπιστευτικές Πληροφορίες
Πληροφορίες εμπιστευτικού ή απόρρητου χαρακτήρα είναι πληροφορίες που δεν έχουν γνωστοποιηθεί ή δεν είναι διαθέσιμες για το ευρύ κοινό. Οι εργαζόμενοι οι οποίοι έχουν πρόσβαση σε εμπιστευτικές, απόρρητες ή προνομιακές πληροφορίες σχετικά με τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της SIBA Soft A.E, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να τις αποκαλύπτουν σε τρίτους και να τις χρησιμοποιούν για προσωπικό τους όφελος (ή όφελος τρίτων). Εμπιστευτικές πληροφορίες δεν θα πρέπει να κοινοποιούνται σε τρίτους (ακόμη και σε μέλη της οικογένειας του εργαζόμενου). Η εταιρεία δεσμεύεται για την ασφαλή και αποτελεσματική διαχείριση των πάσης φύσεως στοιχείων, δεδομένων και πληροφοριών  αλλά και περιουσίας που δύναται να περιέλθουν σε γνώση της κατά την συνεργασία της με τους πελάτες, την διαχείριση τους αποκλειστικά από αρμόδια άτομα και βάσει δεοντολογίας την μη κοινοποίηση τους σε τρίτα μέρη για κανένα λόγο. Οι εργαζόμενοι απαγορεύεται για προσωπικό όφελος, να κάνουν χρήση της εταιρικής περιουσίας η ευρεσιτεχνιών καθώς και οποιονδήποτε μη δημοσιευμένων  χρηματοοικονομικών  ή μη δεδομένων.
5.    Ανταγωνισμός και Δίκαιη Συμπεριφορά κατά τις Συναλλαγές
Η εταιρεία και οι εργαζόμενοι της δεσμεύονται να λειτουργούν στο πλαίσιο ελεύθερου και θεμιτού ανταγωνισμού και να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας περί μονοπωλίου και ανταγωνισμού. Όλοι οι εργαζόμενοι της SIBA Soft A.E οφείλουν να απέχουν από οποιαδήποτε συμπεριφορά που θα μπορούσε να ερμηνευθεί ως καταστρατήγηση του ανταγωνισμού στην αγορά στην οποία δραστηριοποιείται η εταιρεία μας.
6.    Αποφυγή Δωροδοκίας και Διαφθοράς
Η Εταιρεία, καταδικάζουν κάθε είδους διεφθαρμένη επαγγελματική συμπεριφορά και οποιαδήποτε μορφή δωροδοκίας . Η εταιρεία μας:
  • απαγορεύει την Δωροδοκία. Οποιαδήποτε συμμετοχή σε δωροδοκία, διαφθορά, πληρωμές διευκόλυνσης ή οποιαδήποτε άλλη παράνομη πράξη, θα οδηγήσει σε τερματισμό της επιχειρηματικής σχέσης.
  • δεν συνεργάζεται με επιχειρήσεις οι οποίες εμπλέκονται με πρακτικές διαφθοράς και σταματά άμεσα οποιεσδήποτε σχέσεις με πελάτη  ή με άλλα ενδιαφερόμενα μέρη, αν προκύψουν  τέτοιες περιπτώσεις.
  • συμμορφώνεται με την νομοθεσία για την καταπολέμηση της δωροδοκίας, η οποία έχει εφαρμογή στην εταιρεία και απαιτεί την συμμόρφωση από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.
  • θέτει στόχους για την καταπολέμηση της δωροδοκίας, οι οποίοι ανασκοπούνται ετησίως ως προς το βαθμό υλοποίησης τους, εγκρίνονται νέοι ή τροποποιούνται παλαιότεροι ανάλογα με την απόδοση της εταιρείας και τις νέες συνθήκες -νέα έργα, στο χώρο δράσης της.
  • δεσμεύεται για την ικανοποίηση των απαιτήσεων του Συστήματος Διαχείρισης και την συνεχή βελτίωση αυτού
  • ενθαρρύνει την αναφορά υποψιών καλόπιστα ή με βάση την εύλογη πίστη, με εχεμύθεια και χωρίς το φόβο των αντιποίνων
Όταν συνεργάτες ή άλλα ενδιαφερόμενα μέρη αντιπροσωπεύουν της εταιρεία μας, θα πρέπει, στο πλαίσιο των συμβατικών τους υποχρεώσεων, να συμφωνήσουν να ακολουθήσουν αυτήν την πολιτική. Όλες οι αμοιβές και οι δαπάνες τους πρέπει να είναι νόμιμες, εύλογες, δικαιολογημένες και να υποστηρίζονται από αποδεικτικά στοιχεία. Οι συγκρούσεις συμφερόντων δεν είναι αποδεκτές. Είναι προϋπόθεση απασχόλησης ότι η Διοίκηση και οι υπάλληλοι δεν διεξάγουν ιδιωτικές επιχειρηματικές δράσεις, πολιτικές ή φιλανθρωπίες μέσα στην εταιρεία χωρίς προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του Διευθύνοντος Σύμβουλου. Είναι συμβατική προϋπόθεση ότι όλοι οι ανάδοχοι, και τα άλλα ενδιαφερόμενα μέρη δηλώνουν στην  εταιρεία μας - πριν εκπροσωπήσουν με οποιονδήποτε τρόπο αυτή - αν έχουν οποιαδήποτε πραγματική ή πιθανή σύγκρουση συμφερόντων με συγκεκριμένο πελάτη ή άλλο ενδιαφερόμενο μέρος ή έχουν εμπλακεί σε καταστάσεις Δωροδοκίας. Η εταιρεία  δεν συμμετέχει σε καμία  πολιτική δωρεά. Σε περίπτωση φιλανθρωπικής δωρεάς  απαραίτητη είναι η  έγγραφη συγκατάθεση του Διευθύνοντος Συμβούλου. Η εταιρεία επιτρέπει μόνο τη λήψη και παραχώρηση μικρής αξίας δώρων και φιλοξενίας όπου αυτό είναι λογικό και ανάλογο προς μια επιχειρηματική σχέση. Τα δώρα και η φιλοξενία αποφεύγονται  εάν υπάρχει ο κίνδυνος να θεωρηθεί ότι επηρεάζουν την λήψη αποφάσεων. Οι διευθυντές, το προσωπικό και οι ανάδοχοι χρησιμοποιούν εμπιστευτικά κανάλια αναφοράς για να εγείρουν ανησυχίες - καταγγελίες. Εντούτοις, όλα τα μέλη της διοίκησης ενημερώνονται για τον τρόπο αντιμετώπισης των ανησυχιών που τους έχουν αναφερθεί και αποτελεί σοβαρό πειθαρχικό ζήτημα να μην αναφέρουν και να μην διερευνήσουν τέτοιες ανησυχίες. Σε καμία περίπτωση δεν θα υπάρξουν οποιαδήποτε μορφή αντίποινα εξαιτίας της χρήσης του διαύλου καταγγελίας. Το Σύστημα για την καταπολέμηση της δωροδοκίας κατά το πρότυπο ISO 37001:2016  έχει τεθεί σε εφαρμογή για να εμποδίσει την εταιρεία  να συμμετάσχει  σε οποιαδήποτε διεργασία διαφθοράς  και να διεκπεραιώσει και να αναφέρει σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να χρειαστεί περαιτέρω έρευνα και δράση. Αυτό υποστηρίζεται πλήρως από τα ανώτερα διοικητικά στελέχη.
7.    Ακεραιότητα και Εντιμότητα
Η Εταιρία δεσμεύεται να λειτουργεί με ακεραιότητα. Κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, οι εργαζόμενοι της Εταιρείας οφείλουν πάντοτε να ενεργούν με γνώμονα την ύψιστη εντιμότητα, ακεραιότητα και ειλικρίνεια. Οι εργαζόμενοι στην Εταιρεία πρέπει να ειδοποιούν άμεσα την Εταιρεία εάν κατηγορούνται για διάπραξη αδικήματος και να παρέχουν οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία τους ζητηθεί.
8.    Απαγόρευση Διακρίσεων και Παρενόχλησης
Η εταιρεία αντιμετωπίζει τις διακρίσεις ως σοβαρό θέμα. Η πολιτική της όσον αφορά τις διακρίσεις είναι η ακόλουθη:
  • Η εταιρεία απαγορεύει τις  διακρίσεις όσον αφορά την πρόσληψη, την αμοιβή, την πρόσβαση στην κατάρτιση, την προαγωγή, την απόλυση  λόγω φυλής, εθνικής ή κοινωνικής προέλευσης, θρησκείας, αναπηρίας, φύλου, σεξουαλικού προσανατολισμού, οικογενειακής κατάστασης, συνδικαλιστικής  ιδιότητας, πολιτικών πεποιθήσεων, ηλικίας ή οποιαδήποτε άλλης κατάστασης που θα μπορούσε να προκαλέσει διακρίσεις.
  • Η εταιρεία δεν παρεμβαίνει στην άσκηση του δικαιώματος του προσωπικού να τηρεί αρχές ή πρακτικές ή να ανταποκρίνεται στις ανάγκες που σχετίζονται με όλα τα παραπάνω.
  • Η εταιρεία δεν επιτρέπει απειλητικές, καταχρηστικές ή σεξουαλικά καταναγκαστικές συμπεριφορές, συμπεριλαμβανομένων των χειρονομιών, της προφορικής προσβολής και της σωματικής επαφής, στο χώρο εργασίας.
Η ανώτατη διοίκηση εξασφαλίζει στο ελάχιστο, τα παρακάτω :
  • Οι αναρτήσεις εργασίας και οι διαφημίσεις, τα εγχειρίδια, τα φυλλάδια, τα εκπαιδευτικά υλικά, τα σημειώματα, οι αφίσες και άλλα μέσα επικοινωνίας δεν εισάγουν διακρίσεις.
  • Τα περιστατικά διάκρισης τεκμηριώνονται, εξετάζονται από τον οργανισμό και οδηγούν σε τεκμηριωμένο σχέδιο αποκατάστασης.
  • Όλο το προσωπικό έχει την ίδια ευκαιρία να υποβάλει αίτηση και να ληφθεί υπόψη για τις ίδιες θέσεις εργασίας.
  • Όλο το προσωπικό αντιμετωπίζεται δίκαια όσον αφορά τα προνόμια, τις παροχές, τις άδειες, τους χώρους ανάπαυσης και τα κυλικεία Οι εργαζόμενοι που θεωρούν ότι ο εργασιακός χώρος τους δεν συμμορφώνεται με τις ανωτέρω αρχές ενθαρρύνονται να αναφέρουν τις ανησυχίες τους στο τμήμα προσωπικού, ή τη διοίκηση με ανοικτή γραμμή.
9.    Υγεία και Ασφάλεια Εργαζομένων
Η εταιρεία δεσμεύεται να παρέχει ένα ασφαλές και υγιές περιβάλλον εργασίας και λαμβάνει αποτελεσματικά μέτρα για την πρόληψη πιθανών περιστατικών υγείας και ασφάλειας και επαγγελματικών τραυματισμών ή ασθενειών που προκύπτουν από, σχετίζονται ή συμβαίνουν κατά τη διάρκεια της εργασίας. Προσπαθεί να ελαχιστοποιήσει ή να εξαλείψει, στο μέτρο που είναι λογικά εφικτό, τα αίτια όλων των κινδύνων στο περιβάλλον εργασίας, με βάση τη νομοθεσία που αφορά στην Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία. Η εταιρεία αξιολογεί όλους τους κινδύνους που σχετίζονται με την Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία και εκπονεί ελέγχους και  σχέδια δράσης, ώστε να διασφαλίζεται ότι λαμβάνονται όλα τα εύλογα μέτρα για την εξάλειψη ή τη μείωση των κινδύνων. Όταν οι κίνδυνοι παραμένουν μετά την προσπάθεια για την αποτελεσματική ελαχιστοποίηση ή εξάλειψη των αιτίων, ο οργανισμός παρέχει στο προσωπικό τα κατάλληλα μέσα ατομικής προστασίας (ΜΑΠ), με δικά του έξοδα. Σε περίπτωση τραυματισμού που σχετίζεται με την εργασία, ο οργανισμός παρέχει πρώτες βοήθειες και διευκολύνει τον εργαζόμενο στην αποκατάσταση και στην επακόλουθη ιατρική περίθαλψη.
10. Αλκοόλ και Ναρκωτικά
Απαγορεύεται η κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών εν ώρα εργασίας ή εντός των εγκαταστάσεων της Εταιρείας, εκτός εάν πρόκειται για συγκεκριμένες εκδηλώσεις που λαμβάνουν χώρα μετά από έγκριση της Διοίκησης. Σε κάθε περίπτωση απαγορεύεται εν ώρα εργασίας ή εντός των εγκαταστάσεων της Εταιρείας, η κατοχή, η χρήση, η πώληση ή η διακίνηση ή προσφορά παράνομων ναρκωτικών ή άλλων απαγορευμένων ουσιών. Επιπλέον, απαγορεύεται η προσέλευση στην εργασία, ή η οδήγηση εταιρικού οχήματος κάτω από την επήρεια οινοπνεύματος ή οποιουδήποτε παράνομου ναρκωτικού ή απαγορευμένης ουσίας.
11. Προστασία του περιβάλλοντος και μείωση των ρύπων
Ακολουθώντας μία πορεία βιώσιμης ανάπτυξης, η εταιρεία επιδιώκει τη συνετή και ορθολογική χρήση των φυσικών πόρων, ελαχιστοποιώντας ταυτόχρονα τις αρνητικές επιπτώσεις των δραστηριοτήτων της στο περιβάλλον. Όλοι οι εργαζόμενοι της εταιρείας μας ενεργούν στα πλαίσια της προστασίας του περιβάλλοντος Η εταιρεία δεσμεύεται για:
  • την συστηματική παρακολούθηση και τήρηση των υποχρεώσεων συμμόρφωσης που αφορούν στο περιβάλλον και σχετίζονται με τις περιβαλλοντικές πλευρές που αφορούν στην εταιρεία μας
  • τον συστηματικό εντοπισμό, αξιολόγηση και έλεγχο των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που προκύπτουν από όλες τις δραστηριότητες της εταιρείας συμπεριλαμβανομένων των εξωτερικών παρόχων και των ενδιαφερόμενων μερών
  • την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος από βλαπτική μεταβολή και υποβάθμιση που προκαλείται από τις λειτουργίες της εταιρείας μας
  • την ελαχιστοποίηση και ορθολογική διαχείριση των παραγόμενων αποβλήτων του και για την αύξηση των προς ανακύκλωση υλικών, έναντι αυτών που διατίθενται προς απόθεση
  • την προστασία του περιβάλλοντος συμπεριλαμβανομένης της πρόληψης της ρύπανσης, τη βιώσιμη χρήση πόρων, τον περιορισμό της επίδρασης και την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή καθώς και την προστασία της βιοποικιλότητας και των οικοσυστημάτων.
  • την συνεχή επιμόρφωση και εκπαίδευση του προσωπικού και ενθάρρυνση του για την ενεργό συμμετοχή του, σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο στον τομέα λειτουργίας του, προκειμένου να επιτευχθούν οι περιβαλλοντικοί στόχοι, να αποφευχθεί η ρύπανση του περιβάλλοντος.
12. Χρήση Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media) και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (emails)
Όλοι οι εργαζόμενοι πρέπει να γνωρίζουν τις Αρχές που διέπουν τη συμμετοχή τους στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (facebook, blogs, twitter κλπ) όταν αναφέρονται άμεσα ή έμμεσα στην εταιρεία. Οι εργαζόμενοι οφείλουν να χρησιμοποιούν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης βασιζόμενοι στις Αρχές της Διαφάνειας, της Υπευθυνότητας καθώς και της Συμμόρφωσης με τους ισχύοντες διεθνείς κανονισμούς χρήσης διαδικτύου . Οι εργαζόμενοι πρέπει να γνωρίζουν ότι:
  • Η επικοινωνία με τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης είναι ευθύνη συγκεκριμένων ατόμων που η SIBA Soft A.E έχει εξουσιοδοτήσει ρητά για το σκοπό αυτό.
Σε περιπτώσεις που λαμβάνουν ερωτήσεις πάνω σε εταιρικά θέματα στα οποία δεν έχουν ρητά εξουσιοδοτηθεί να απαντήσουν, θα πρέπει να τις διαβιβάσουν στη Διοίκηση και στην Επιτροπή Συμμόρφωσης κατά της Δωροδοκίας. Οι εργαζόμενοι  θα πρέπει να χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail) και του διαδικτύου στον χώρο εργασίας αποκλειστικά για τους σκοπούς της εταιρείας. Η πρόσβαση σε ιστοσελίδες μη σχετιζόμενες με τους σκοπούς της εταιρείας, απαγορεύεται αυστηρώς.
13. Τήρηση του Κώδικα
Είναι ευθύνη όλων των εργαζομένων, να διαβάζουν και να συμμορφώνονται με τον παρόντα κώδικα και να αποφεύγουν συμπεριφορές που  αντίκειται στις αρχές του Κώδικα και μπορεί να βλάψει τη φήμη της εταιρείας . Πρέπει όλοι συνεχώς να φροντίζουμε να εξασφαλίζουμε την αδιάκοπη και συνεπή εφαρμογή των διατάξεων του Κώδικα και την αποφυγή παραβάσεων του H παραβίαση του παρόντος κώδικα μπορεί να οδηγήσει σε πειθαρχικές κυρώσεις, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής απόλυσης. Ο βαθμός της ποινής σχετίζεται, εν μέρει με το κατά πόσον υπήρξε εκούσια αποκάλυψη ή οποιασδήποτε άλλη παράβαση δεοντολογίας και κατά πόσον το άτομο που διέπραξε την παράβαση συνεργάστηκε ή όχι σε οποιαδήποτε επακόλουθη έρευνα.
14. Αναφορά παράνομης ή ανήθικης Συμπεριφοράς
Οι εργαζόμενοι και το προσωπικό ενθαρρύνονται να απευθυνθούν ανοικτά στους Προϊστάμενους, η τη Διοίκηση ή την Επιτροπή Καταπολέμησης της Δωροδοκίας και να αναφέρουν παραβιάσεις του Κώδικα Δεοντολογίας, όταν τις αντιλαμβάνονται ή όταν αυτές τίθενται υπόψη τους Περιπτώσεις παραβίασης του Κώδικα μπορούν επίσης να αναφέρονται: τηλεφωνικώς, με fax ή ταχυδρομικώς, καθώς επίσης και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (επώνυμα ή και ανώνυμα). Για κάθε ζήτημα ανησυχία,  αναφορά ή καταγγελία σχετικά με θέματα Δωροδοκίας, τα ενδιαφερόμενα μέρη μπορούν να επικοινωνούν  στο email: info@sibasoft.gr . Σημειώνεται ότι οι αναφορές δύναται να υποβάλλονται  και ανώνυμα ώστε να δίνεται η πλήρη ελευθερία έκφρασης. Οι εργαζόμενοι οφείλουν να συνεργάζονται κατά τη διενέργεια εσωτερικής έρευνας τέτοιων υποθέσεων. Όσοι παραβιάζουν τον Κώδικα υπόκεινται σε πειθαρχικέ ενέργειες, διακοπή συνεργασίας και αξίωση για αποζημίωση σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Προκειμένου να εξασφαλιστεί η συμμόρφωση με τον παρόντα Κώδικα Δεοντολογίας από το Ανθρώπινο Δυναμικό της Εταιρεία, η Εταιρεία απαιτεί από το Ανθρώπινο Δυναμικό της να λάβει γνώση των προβλεπόμενων σε αυτόν τον Κώδικα επισκεπτόμενοι το Internet και το δικτυακό τόπο της όπου και θα είναι αναρτημένος και διαθέσιμος.  

2. Πολιτική Επιχειρησιακής Συνέχειας

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑΣ

Η εταιρεία SIBA Soft A.E με πεδίο:

  • ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΧΡΗΣΤΩΝ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ, ΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ.
  • ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ & ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΓΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

τηρεί Σύστημα Διαχείρισης Επιχειρησιακής Συνέχειας, το οποίο συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις του προτύπου ISO 22301:2019 και δεσμεύεται για την πιστή εφαρμογή και συνεχή βελτίωση του.

Επιπρόσθετα η εταιρεία δεσμεύεται για την πλήρη συμμόρφωση της με όλες τις συμβατικές, νομικές και κανονιστικές απαιτήσεις που την αφορούν.

H εφαρμογή του ΣΔΕΣ στοχεύει στα ακόλουθα:

  • Ασφάλεια του προσωπικού,
  • Ανταπόκριση σε έκτακτα περιστατικά τα οποία μπορεί να επηρεάσουν την λειτουργία της εταιρείας μέσω δημιουργίας σχεδίων αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών και διεξαγωγής περιοδικών ασκήσεων αντιμετώπισης,
  • Συστηματική αποτίμηση και αξιολόγηση των κινδύνων που αφορούν στην επιχειρησιακή συνέχεια, προσβλέποντας στην ορθή και έγκαιρη διαχείρισή τους,
  • Άμεση διαθεσιμότητα προϊόντων, λειτουργιών και υπηρεσιών

Η Διοίκηση της SIBA Soft A.E σε συνεργασία με τα στελέχη της εξασφαλίζει ότι οι τεκμηριωμένες Πληροφορίες του Συστήματος Επιχειρησιακής Συνέχειας, γνωστοποιούνται και είναι πλήρως κατανοητές από το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού της, εφαρμόζονται και τηρούνται σε όλα τα επίπεδα της οργανωτικής δομής και σε όλες τις λειτουργίες της.

Η Διοίκηση και όλοι οι εργαζόμενοι δεσμεύονται στην επίτευξη των στόχων της εταιρείας και στην τήρηση των αρχών, της Πολιτικής και των διαδικασιών σε σχέση με την Επιχειρησιακή Συνέχεια.

Επιπροσθέτως ζητά από τους εξωτερικούς παρόχους,  αλλά και κάθε άλλο ενδιαφερόμενο μέρος να ενστερνίζονται τις αρχές της, καθοδηγώντας τους να λειτουργούν σύμφωνα με αυτές.

Ο Υπεύθυνος Διαχείρισης Επιχειρησιακής Συνέχειας έχει την ευθύνη για τον έλεγχο και την παρακολούθηση της λειτουργίας του Συστήματος Διαχείρισης Επιχειρησιακής Συνέχειας.

Τέλος, αυτή η πολιτική είναι διαθέσιμη προς ενημέρωση του προσωπικού, των πελατών, των προμηθευτών,  και προς κάθε ενδιαφερόμενο μέρος

Δίαυλοι Επικοινωνίας

Στην SIBA Soft A.E δεσμευόμαστε να εφαρμόζουμε πάντα την παρούσα πολιτική. Καταβάλλουμε προσπάθειες για να διασφαλίσουμε ότι οι δίαυλοι επικοινωνίας είναι πάντα διαθέσιμοι.  Για κάθε ζήτημα ανησυχία,  αναφορά ή καταγγελία σχετικά με θέματα Επιχειρησιακής Συνέχειας, τα ενδιαφερόμενα μέρη μπορούν να επικοινωνούν  στο email: info@sibasoft.gr. Σημειώνεται ότι οι αναφορές δύναται να υποβάλλονται  και ανώνυμα ώστε να δίνεται η πλήρη ελευθερία έκφρασης.


Ο Διευθύνων Σύμβουλος


Ημερομηνία   15/05/2023